Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie-Badanie-Wsparcie

  • autor: Redakcja Krzysztof J. Smidt, Witold Ligęza
  • wydanie: Kraków 2009
  • ilość stron: 255
  • format: 165x235
  • oprawa: miękka broszurowa
  • Producent: Ośrodek Twórczej Edukacji Kangur s.c.
  • ISBN: 978-83-927761-4-7
  • W magazynie: 78 szt.
  • Dostępność: dużo
  • Cena: 21,00 zł30,00 zł
  • szt.
  • Poleć produkt
Polskie Stowarzyszenie Kreatywności od blisko 10 lat prowadzi działania promujące rozwój kreatywności oraz programy wspierania zdolności uczniów na wszystkich szczeblach edukacji. Książka przedstawia zagadnienia poruszane na VII Sesji Naukowo-Metodycznej Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności w Europejskim Roku Innowacji i Kreatywności. Członkowie i sympatycy PSK psychologowie, pedagodzy, nauczyciele, studenci naukowcy i praktycy, zajęli się tym razem zagadnieniami dotyczącymi identyfikacji, diagnozy oraz badaniami dotyczącymi zdolności i potencjału twórczego uczniów w różnym wieku. W tej książce czytelnik znajdzie również rozważania nad celami, treściami, metodami i efektami edukacji uczniów zdolnych. Tej pozycji nie powinno zabraknąć w bibliotece każdego, komu twórcza edukacja jest pojęciem bliskim. Wszystkich zainteresowanych zagadnieniem zapraszamy także w szeregi Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności www.p-s-k.pl

Serdecznie polecam
prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt
Prezes Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności


Spis treści

Krzysztof J. Szmidt
Mity na temat twórczości dzieci i próba ich dekonspiracji

Wiesław Karolak
Edukacja przez sztukę

Katarzyna Krasoń
Ciało jako węzeł znaczeń w pedagogice twórczości

Urszula Szuścik
Bazgrota wartością w twórczości dziecka i artystów

Maria Ligęza
Twórcze wypowiedzi dziecka w trakcie procesu rysowania

Lidia Długołęcka-Pinkwart
Stymulowanie uczniów twórczych i zdolnych muzycznie na poziomie podstawowej szkoły muzycznej

Krzysztof T. Piotrowski, Witold Ligęza
Twórczość jako cel dydaktyczny w kontekście rozwijania kompetencji kreatywnej u uczniów
Krzysztof J. Szmidt, Emilia Kusztelak, Monika Modrzejewska-Świgulska, Marta Galewska-Kustra
Twórczy nauczyciel - twórczy uczeń: razem i osobno

Irena Pufal-Struzik
Poznawcze i emocjonalne aspekty obrazu własnego "ja" u młodzieży zdolnej
Waldemar Kozłowski
Jak nagradzać twórczość?

Monika Adamska-Staroń
Edukacja - Inspiracja - Tworzenie

Aleksandra Gajda
Kompas twórczości?Koncepcja nauczania do twórczości A. J. Cropley'a

Jolanta Bonar
Poziom myślenia twórczego dzieci w młodszym wieku szkolnym

Małgorzata Siekańska
Rola zdolności twórczych i umiejętności twórczego rozwiązywania problemów w sporcie wyczynowym dzieci i młodzieży