Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu

  • autor: Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielińska
  • wydanie: Kraków 2012
  • ilość stron: 328
  • format: 22 x 25
  • oprawa: miękka broszurowa
  • Producent: Bliżej Przedszkola
  • ISBN: 978-83-61246-60-2
  • W magazynie: 0 szt.
  • Dostępność: termin realizacji ok 14dni termin realizacji ok 14dni
  • Cena: 54,90 zł59,90 zł
  • szt.
  • Poleć produkt
W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać
i uczyć wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli i do rodziców, ponieważ bez wzajemnej współpracy trudno uzyskać dobre efekty wychowania i kształcenia dzieci. Jak przystało na podręcznik metodyczny, został do niego dodatkowo opracowany pakiet pomocy dydaktycznych – zabawek edukacyjnych: książka metodyczna przeznaczona jest dla nauczyciela, pakiety dla każdego dziecka z jego grupy (Pakiet zabawek edukacyjnych dla maluchów do ćwiczeń i zabaw w domu i w przedszkolu).
 
Podręcznik metodyczny Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć:
  • wykorzystuje obecny stan wiedzy o rozwoju psychoruchowym i procesie uczenia się dzieci
    w budowaniu modeli metodycznych w wychowaniu i kształceniu przedszkolaków;
  • konkretyzuje ponadczasowe wartości pedagogiki przedszkolnej, z respektowaniem aktualnych regulacji prawnych działalności pedagogicznej wychowania przedszkolnego;
  • uwzględnia zmiany w wychowaniu rodzinnym i oczekiwania rodziców przedszkolaków.
 
To ponad 300-stronicowa skarbnica praktycznej wiedzy, z której dowiesz się:
  • o indywidualnych różnicach rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim i trzecim roku życia oraz oczekiwaniach, jakim muszą one sprostać, przekraczając próg przedszkola;
  • o najważniejszych ustaleniach dotyczących wspomagania rozwoju umysłowego
    i kształtowania ważnych umiejętności; poznasz także krótką charakterystykę procesu uczenia się maluchów;
  • o kształtowaniu się dziecięcej ciekawości, gdyż od niej zaczyna się proces uczenia;
  • jak zorganizować zajęcia w grupach różnowiekowych;
  • o zależnościach pomiędzy wychowaniem zamierzonym i niezamierzonym, a także o tym, jak dzieci dowiadują się, co można, a czego nie można;
  • jakie są sprawdzone sposoby kształtowania dziecięcych kompetencji, aby proces uczenia się był zgodny z ich naturalnym rozwojem;
  • o co zadbać, aby dzieci bawiły się mądrze i długo;
  • o kształtowaniu czynności samoobsługowych z uwzględnieniem możliwości dzieci;
  • o sposobach rozwijania sprawności ruchowej oraz dbałości o zdrowie maluchów;
  • o wspomaganiu najmłodszych w skupianiu uwagi i organizowaniu aktywności, tak aby lepiej radzili sobie w każdej sytuacji;
  • o wspomaganiu w kształtowaniu umiejętności liczenia i rachowania – konkretne wskazówki oraz przykłady zadań i zabaw;
  • o sposobach wdrażania maluchów do słuchania muzyki, organizowania zabaw ruchowych przy muzyce, śpiewania piosenek i muzykowania;
  • o współdziałaniu starszych i młodszych dzieci w ćwiczeniach i zabawach prowadzonych
    w konwencji Metody Ruchu Rozwijającego – przykłady wspólnych zajęć;
  • o wspomaganiu w realizowaniu złożonych form działalności.

[źródło - strona wydawcy]