Aktywny uczeń w świecie muzyki. Propozycje dla nauczycieli

  • autor: Elżbieta Frołowicz
  • wydanie: Gdańsk 2008
  • ilość stron: 80
  • format: 17,5 x 25
  • oprawa: miękka broszurowa
  • Producent: Harmonia
  • ISBN: 978-83-7134-292-9
  • W magazynie: 0 szt.
  • Dostępność: termin realizacji ok 14dni termin realizacji ok 14dni
  • Cena: 14,50 zł
  • szt.
  • Poleć produkt
Książka ta jest adresowana do nauczycieli muzyki w szkołach ogólnokształcących i muzycznych. Odpowiada na pytanie, jak aktywizować ucznia na lekcjach muzyki i zachęcać go do słuchania utworów wartościowych artystycznie. Autorka opiera się na założeniach metod Batii Strauss i Celestyna Freineta oraz na własnych doświadczeniach. W każdym z czterech rozdziałów opisujących jedną metodę pracy z uczniem najpierw wyjaśnia teorię, a następnie przedstawia ćwiczenia, które można od razu wykorzystać na lekcjach (do ćwiczeń dołączone są zapisy nutowe utworów).

 

„Rozwiązania edukacyjne proponowane przez dr E. Frołowicz są nowatorskie, nawiązują do kanonów współczesnej dydaktyki, w której autorka sytuuje naukę słuchania muzyki. Współczesna edukacja muzyczna w szkolnictwie ogólnokształcącym boryka się z wieloma problemami. W innej sytuacji są nauczyciele audycji muzycznych w szkolnictwie muzycznym. W obu jednak przypadkach mamy do czynienia z koniecznością poszukiwań takich metod edukacyjnych, które zachęcą uczniów do poszukiwania własnych rozwiązań problemów muzycznych bądź związanych z kulturą muzyczną, wzbogacą ich wiedzę, zachęcą do słuchania muzyki artystycznej, nauczą jej wartościowania, uwrażliwią, wywołując pozytywne emocje. Tak rozumiany osobisty wkład ucznia współpracującego z nauczycielem, zdaniem dr E. Frołowicz, leży u podstaw aktywizacji procesu nauczania słuchania muzyki.

Dr E. Frołowicz jako wieloletni praktyk osadza swoje rozważania na gruncie dydaktyki oraz bogatym doświadczeniu pedagogicznym, co powoduje, że książka może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli szkół ogólnokształcących i muzycznych”.

 prof. zw. dr hab. Elżbieta Kilińska-Apanowicz

Spis treści:
Aktywizujące działania nauczyciela w kształceniu muzycznym
Stymulacja aktywności ucznia w procesie słuchania muzyki według Batii Strauss
Inspracje Freinetem w muzycznej praktyce edukacyjnej
Wokół programu autorskiego

[źródło - strona wydawcy]